Wat is een virtuele assistent?

 

virtual assistance

 

Verandert zinsbouw: vervangt werkwoord, zelfstandig naamwoord, werkwoordzin door een bijvoeglijk naamwoord, zelfstandig naamwoord of werkwoord.

Hoe werkt een virtual assistance? Het basisprincipe is heel eenvoudig: nadat mensen klaar zijn met typen, moeten ze op een “knop” klikken. De software van de VA verandert deze knop om de omvang aan te geven van het werk dat door de typist moet worden gedaan.

Een virtuele assistent verandert de betekenis waarin wij aan het woord “assistent” denken. Dit woord kan worden vervangen door het woord “data assistant” of “data caching”. Voor een student taalkunde Engels zou het duidelijk moeten zijn dat data caching een retrieval device is, net als de spreekwoordelijke ijsberg. En data-assistenten kunnen worden gezien als linguïstische agenten die woorden en hun wortels begrijpen. Software in deze context zou ook “fuzzy logic” ingebouwd moeten hebben, zodat het kan omgaan met onverwachte inputs.

Eigenlijk voeren de meeste data-assistenten tegenwoordig deze functie nog steeds uit met behulp van software. De meeste mensen die een virtuele assistent gebruiken, hebben echter veel liever een software die door iemand is gebouwd. De reden hiervoor is dat een software die in pretentieus programmeerlingo is geschreven waarschijnlijk weinig gemakkelijker te begrijpen zal zijn dan een software die harde en zachte grimmige instructies geeft.

Een type software dat harde taakopdrachten verstrekt, is het door ISO 27001 erkende scenario. Elke virtuele assistent die de functie heeft de betekenis van woorden te controleren en op basis daarvan beslissingen te nemen, wordt gekwalificeerd als een assistent met computergebruik.

Een ander type software dat deze rol vervult, is de eigenlijke computer-toegewezen assistent. De meeste computer-toegewezen managers hebben eigenlijk geen tijd om elke dag te besteden aan de herziening van het computersysteem van hun bedrijf. Daarom is er een behoefte van het bedrijf om een computer-assistent toe te wijzen om het systeem van het bedrijf van tijd tot tijd te controleren. De computer-assistent is gekwalificeerd om regelmatige problemen met het computersysteem op te lossen, zoals software-upgrades of hardware-installaties. De kwaliteit van de aan een computer toegewezen managers is verbeterd sinds het einde van de jaren negentig, toen computertechnologie steeds wijder verbreid en betaalbaarder werd. In het licht van de nieuwe, verbeterde technologieën en de uitgebreide softwarebibliotheek is er een grotere vraag naar opgeleide computer-assistenten.

De meeste computerbedrijven belasten de computer-assistent met de systeembeheerstaak van het bedrijf. Er zijn nog andere soorten computer-assistentie, zoals de always-on expert, de assistentie op afstand, de assistentie ter plaatse en de manuele assistentie. De verschillende wijzen van verlening van computer-assistentie kunnen worden onderverdeeld in drie klassen: on-site, off-site, en mixed-site.

Bijstand ter plaatse wordt rechtstreeks verleend aan de eigenaar van de computer op zijn of haar locatie. Deze vorm van dienstverlening is bedoeld voor mensen die fysiek toegang hebben tot een computer, maar niet tot de toepassing ervan. Voorbeelden van dit soort bijstand zijn het assisteren van een persoon bij tekstverwerking of het over een afstand samen reizen met een aktetas of met een computer in een andere kamer.

Off-site bijstand wordt ook verleend. Het kan in de vorm van on-site, off-site of gemengde site zijn. On-site bijstand wordt gedefinieerd als elke keer dat een apparaat in een reparatiewerkplaats wordt geplaatst. Een on-site technicus of een veldtechnicus kan demontage of een installatieproject direct op de apparatuur van de reparatiewerkplaats uitvoeren. Deze zijn zeer nuttig voor veel voorkomende hardwarestoringen zoals het moederbord, de harde schijf, de printplaat en de batterij. Een off-site technicus kan reparaties of onderhoud verrichten, maar kan niet daadwerkelijk nieuwe apparatuur vervangen. Dit is gevaarlijker dan een on-site technicus.

Met de Mixed Site-weergave kunnen meerdere aangesloten computers in een netwerk worden opgenomen zonder werkstations te dupliceren. Dit maakt de virtuele bijstand oneindig flexibel en efficiënt. Het is georganiseerd als een reeks kleinere autonome computersystemen. Elk zelfstandig systeem op een gemengde locatie kan bestaan uit een netwerk met stroomkabels dat rechtstreeks naar de apparatuur loopt of het kan via een basisrouter met de apparatuur worden verbonden. Het zelfstandige computersysteem heeft een beperkte gegevensstroom; gegevens die via een zelfstandig computersysteem worden opgevraagd, worden via de netwerkkabel getransporteerd vanaf de apparatuur of vanaf een centrale computer.

De internetverbinding die wordt gebruikt om de virtuele assistentie te verlenen, staat altijd aan en is in het algemeen toegewezen aan een reeds bestaande informatiebron of aan een intern netwerk. Als beheerder kunt u de informatie uitschakelen of u kunt een nieuwe opdracht uitvoeren. U kunt de toegewezen taken ook overdragen aan andere computers. Computers die niet rechtstreeks op het netwerk zijn aangesloten, hoeven zich hier geen zorgen over te maken. Dit is voorbehouden aan computers die zich op een andere afdeling of in een ander gebied bevinden.

Virtuele bijstand is beschikbaar tegen een vergoeding. Dit is gewoonlijk een marginale kostprijs voor de extra diensten. Naarmate de tijd verstrijkt, lijkt dit acceptabeler te worden voor grotere en belangrijkere toepassingen.<|eindgebruikers. Wanneer u voor dit serviceplan betaalt, kunt u het altijd stopzetten als u het in de toekomst nuttig vindt. Er zijn ook forfaitaire betalingen waarbij u alleen betaalt voor wat u gebruikt.

Lees meer:

Event planning